
Het kiezen van het juiste webbureau is niet zo maar iets als het kopen van een stuk fruit in de supermarkt. Wanneer je een website nodig hebt wil je die wel laten bouwen door een professional die weet wat hij doet. Voor veel bedrijven valt het niet mee om een selectie te maken, er zijn immers zoveel verschillende aanbieders en oplossingen. Met onderstaande tips ga jij jouw project in ieder geval laten slagen door het kiezen van het juiste internetbureau.
Maak een eerste selectie
In een vroeg stadium is het belangrijk dat je gaat kijken naar een aantal punten waaraan het bureau moet voldoen. Kies om te beginnen vijf tot tien internetbureaus waarvan je via-via hebt gehoord. Een goede ervaring van een bekende is immers al een goed uitgangspunt. Zoek op Google als je nog geen internetbureaus kent. Kijk vervolgens met onderstaande punten kritisch of het bureau hieraan voldoet.
Spreekt de vormgeving aan?
Voordat je een website laat maken wil je er wel zeker van zijn dat het mooi wordt. Wanneer het bureau geen tijd gestoken heeft in hun eigen website dan kan je je afvragen hoe jouw website eruit komt te zien.
Hoe uitgebreid is het portfolio?
Het gaat er niet om hoeveel projecten een webbureau heeft gedaan maar om de verscheidenheid van de projecten. Het mooiste is natuurlijk als het bureau ervaring heeft met de branche waar jij in zit.
Ook als het webbureau in verschillende branches ervaring heeft zit je goed. Ze zijn dan namelijk gewend om van branches te switchen.
Is de website snel?
PageSpeed Insights van Google geeft een goed inzicht in de techniek achter de website van de webbouwer. Door middel van een rapportcijfer kan je zien of de website van hun snel genoeg is. Een langzame website zal minder goed scoren in Google. Laat nou net dat zichtbaar- en vindbaarheid het belangrijkste van jouw nieuwe website zijn.
Is hun website vindbaar?
Typ bijvoorbeeld eens internetbureau Den Haag in op Google en kijk of het bureau in ieder geval in de eerste paar resultaten voorkomt. Als hun website niet vindbaar is, zal de jouwe dat ook niet worden.
Wat zeggen andere mensen?
Ga op zoek naar reviews op Google Maps of Facebook. Als het bureau goed werk heeft geleverd dan zal de klant dit graag delen met een goede review. Kijk hier dan ook altijd naar.