Top Koffiezetter
Own Identity
Once Upon a Time in Hollywood is de nieuwste film van de reggiseur Quentin Tarantino. De film gaat over een televisieacteur en zijn stuntman die proberen het te maken in Hollywood in 1969.
De website is ontworpen als een magazine. De animaties bij het scrollen lijkt net op het bladeren do or een tijdschrift. De gebruikte kleuren en retro lettertypes lijken zo uit de jaren '60 te komen.
Een dik, rond lettertype wordt gebruikt als titel, in een gigantisch formaat (700 pixels). Hierbij wordt een klassiek serif font gebruikt en een strak modern lettertype, in verschillende diktes.
De verschillende 'pagina's' gebruiken verschillende kleuren, zo is op de homepage oranjerood met lichtgrijs gecombineerd. De inhoudsopgave combineert roze met pikzwart en verderop word knaloranje met een grijs gematcht. Je zou denken dat deze verschillende lettertypes en kleuren zouden vloeken, maar het verdelen van de website in verschillende secties werkt verrassend goed.
De website maakt verder veel gebruik van grote, kleurrijke foto's uit de film welke in een asymmetrisch grid zijn geplaatst en hier geregeld uit breken.
Het tijdschriftconcept is zo ver doorgetrokken dat er zelfs aanbiedingen in staan. Deze retro advertenties zijn helemaal vormgegeven in de stijl van de jaren '60. Hiermee is de website van Once Upon a Time In Hollywood een prachtig voorbeeld van een moderne website met old-school invloeden.