Asana helpt teams om efficiënter te werken. Met de tools van Asana is het gemakkelijk om werk, taken en projecten te beheren.
De website van Asana doet ontzettend minimalistisch aan. Ten eerste komt dit door het kleurengebruik, op de homepage is bijna geen kleur te zien op het logo na.
Ook is de layout erg minimalistisch. De header is in twee rechthoeken verdeeld. In het rechter vlak is een afbeelding geplaatst, in het andere blok is voornamelijk tekst te zien.
Verder naar beneden is gelukkig wel wat meer kleur te zien, in de vorm van schermafbeeldingen en illustraties die de producten goed laten zien. Deze afbeeldingen vloeien met een indrukwekkende animatie in elkaar over.
Ook de typografie is erg minimalistisch maar ook effectief. Slechts één lettertype (Gordita) wordt gebruikt. De grootte van de letters varieert wel voldoende waardoor een duidelijke hiërarchie ontstaat. Ook worden voor subtitels kapitalen gebruikt voor extra variatie.
Asana laat zien dat voor een goede website helemaal niet veel (kleur) nodig is.