Lassie is een merk van rijstpellerij Mercurius en verkoopt voornamelijk rijst- en graanproducten. Sinds 1954 brengt het merk Toverrijst op de markt, waarmee de kooktijd van rijst met de helft werd verminderd.
De website van Lassie maakt een moderne en frisse indruk. Dit komt onder andere door het kleurgebruik en de typografie.
Op de website zien we dat wit en zwart gecombineerd worden met een hele waaier aan andere kleuren. Het wit en zwart worden vooral gebruikt als tekstkleur. Onderaan de website bestaat zelfs de hele footer uit deze twee basiskleuren.
De verschillende kleuren geel, roze, rood, turquoise en groen worden vooral als achtergrondkleur gebruikt. Hierover heen is dan de tekst in een lichtere kleur geplaatst. Soms is deze tekst niet goed te lezen op de achtergrondkleuren, wat de leesbaarheid niet ten goede komt.
Ook de typografie draagt bij aan de moderne uitstraling. We zien dat er twee Adobe Fonts zijn gecombineerd. Het hypermoderne Roc Grotesk wordt voornamelijk voor titels in kapitalen gebruikt, terwijl het rondere Houschka Pro als broodtekst wordt in gezet. Deze twee lettertypes contrasteren mooi met elkaar.
Verder is er op de website van de rijstproducent veel gebruik gemaakt van kleurrijke foto's. Deze fotografie passen goed bij de smakelijke recepten. Om de foto's en de blokken heen is veel gebruik gemaakt van witruimte, wat ook weer bijdraagt aan de minimalistische en moderne uitstraling van de website.