Meatable maakt vlees zonder daarvoor een bio-industrie nodig te hebben. Met het kweekvlees maakt het Leidse bedrijf vlees waarvoor dieren en de planeet niet hoeven te lijden.
De website van Meatable valt door door zijn storytelling en de retro uitstraling. Dit wordt onder andere bereikt door het kleurgebruik en de typografie.
De website maakt gebruik van veel verschillende kleuren, waaronder wit, beige, zwart en groen. Daarnaast worden nog paar andere kleuren gebruikt als accentkleur. We zien onder andere mosterdgeel, lichtroze en roodoranje. Het wit en zwart wordt voornamelijk als tekstkleur gebruikt, waar de andere kleuren voornamelijk als achtergrond-, of accentkleur dienen.
De typografie draagt ook bij aan de retro uitstraling van de website. Op de website zijn twee lettertypes gebruikt, waarvan de serif voornamelijk wordt gebruikt voor de meeste stukken tekst. Een schreefloos lettertype wordt ingezet voor tussenkopjes. Door veel te variëren met lettergrootte en kleur, ontstaat een goede hiërarchie, terwijl de tekst altijd prettig leesbaar blijft.
Verder maakt de website gebruik van grote foto's. Door deze afwisselend in de achtergrond te verwerken, of juist losstaand te gebruiken ontstaat een speels beeld. Ook zien we eenvoudige illustraties, die tussen de tekst is geplaatst. Door deze in contrasterende kleuren te gebruiken vallen ze goed op, zonder af te leiden van de rest van de website.
De website van Meatable bewijst dat een goede website niet veel meer nodig heeft dan veel witruimte, goede fotografie en typografie om op te vallen. Details, zoals de verschillende lagen van de website die over elkaar heen worden gelegd en de tekst die langzaam vervaagt en verdwijnt zijn de kers op de taart.