Tony’s Open Chain is een initiatief van Tony's Chocolonely om de omstandigheden van cacaotelers te verbeteren. Het samenwerkingsverband wilt een eerlijkere prijs voor cacaobonen en elke boon kunnen terug traceren naar de teler.
De website van Tony's Open Chain valt op door het activistische karakter, dat wordt bereikt door het kleurgebruik en de typografie.
Tot het kleurenpalet van de website behoren onder andere beige, geel, groen en zwart. Naast deze hoofdkleuren zijn er nog een heleboel andere kleuren die op de website worden gebruikt, waaronder lichtblauw, paars, magenta en lichtgroen. Deze felle kleuren vallen op doordat ze goed met elkaar contrastreren. De website is opgedeeld in verschillende secties, elk met hun eigen achtergrondkleur. De kleur beige probeert het geheel wat te balanceren.
De kleuren komen ook terug in de illustraties en achtergrondpatronen die over de website heen zijn gebruikt. De rafelige randen en figuren die lijken te zijn uitgeknipt geven de website een handgemaakte uitstraling. De patronen op de achtergrond, die in golvende lijnen zijn geplaatst, komen tevoorschijn met een animatie, wat de website een dynamisch karakter geeft. Hier en daar worden er kleurrijke foto's gebruikt met veel mensen erop. Deze foto's geven de website een persoonlijke uistraling.
De typografie draagt ook bij aan de uitstraling van de website. Een vet lettertype in hoofdletters geeft de website een bijna schreeuwerige uitstraling, wat door het kleurenpalet extra wordt benadrukt. Hiermee is een schreefloos lettertype gecombineerd, dat veel vriendelijker oogt. Door de ronde vormen is dit lettertype prettig te lezen. De tekst op de gehele website gebruikt de zwarte kleur, wat de website enigszins een rustige uitstraling geeft.
De afgeronde hoeken, veel witruimte en subtiele animaties maken de website helemaal af.