NEMO
Fabrique
Lendahand is een crowdfunding platform voor ondernemers in derdewereldlanden. Deze ondernemers kunnen geen traditionele lening krijgen bij de bank maar kunnen op deze manier wel een microkredit krijgen.
De website van Lendahand valt direct op door de kleurrijke foto die levensgroot op de homepage is geplaatst. De portretfoto maakt extra impact door de witruimte die om de foto heen is gebruikt.
De grijze kleur die in de header is gebruikt komt vaker op de website terug. Veel wit, turquoise en lichtroze maken deze het kleurenpalet compleet. Het kleurenpalet draagt bij aan de minimalistische uitstraling van de website: het turquoise en roze worden spaarzaam gebruikt, voornamelijk voor call-to-action knoppen.
Ook de typografie ziet er minimalistisch uit: het schreefloze F37 Ginger maakt gebruik van eenvoudige vormen. Het lettertype wordt slechts in twee tinten turqouise gebruikt, maar varieert wel veel in grootte om hiërarchie aan te geven.
Wat verder opvalt aan de website is dat er veel rechthoeken en lijnen worden gebruikt om bepaalde informatie te groeperen en te ordenen. Dit draagt ook bij aan de rustige uitstraling van de website.