
Shantell Martin
Anton and Irene
De Bijenkorf is een luxe warenhuisketen met vestigingen in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en andere, grote Nederlandse steden. Vanwege het 150-jarige bestaan van het warenhuis, is de website De Bijenkorf 150 jaar ontworpen. Op de website is meer te lezen over de geschiedenis van de Bijenkorf en de impact die het had, en heeft, op de Nederlandse samenleving.
De website maakt gebruik van de kleuren goud, grijs en zwart-wit. Direct in het oog springen de animaties die door middel van dunne lijntjes zijn getekend. Doordat deze zijn geanimeerd vallen deze nog meer op.
Hierachter is het jaartal te zien van de periode die bekeken wordt. Op de subpagina's kan hierdoor genavigeerd worden door het menu wat aan de rechterkant van de pagina is geplaatst.
Op de subpagina's krijgt de typografie de hoofdrol. Een klassiek lettertype wordt gebruikt. Hiërarchie wordt door middel van tekstgrootte en kleur aangegeven. Door middel van animaties schuiven blokken tekst, foto's en video's het scherm binnen. Deze staan in een asymmetrisch grid uitgelijnd, wat het geheel een speelse, moderne uitstraling geeft.
Categorieën