GoCardless biedt online bankdiensten aan en maakt het makkelijker om geld te ontvangen. Het fintech bedrijf zorgt er zo voor dat bedrijven terugkerende betalingen en betalingen uit meer dan 30 landen kunnen ontvangen. Het bedrijf is in 2011 in Londen opgericht.
De website van GoCardless valt door door het kleurgebruik, de typografie en de minimalistische uitstraling.
De kleuren die GoCardless gebruikt doen bijna retro aan. Donkerbruin wordt gecombineerd met grijs, dat er bijna als beige uitziet. Naast deze warme kleuren is er een fel geel-groen gebruikt. Deze opvallende kleur wordt voornamelijk als call-to-action kleur ingezet. In bijvoorbeeld illustraties zien we ook nog paars. De kleurencombinatie werkt doordat er in de basis erg neutrale kleuren worden gebruikt (bruin en lichtbeige).
Ook de typografie valt op. In het eerste oogopslag zien we maar liefst 3 lettertypes. Eén klassieke serif (Para), een vette sans-serif (Nudge) dat voornamelijk in koppen wordt gebruikt en een schreefloos font voor de broodtekst (Haffer). Door de tekstkleur vaak consistent te houden en van voldoende contrast te voorzien ziet het geheel er toch niet druk uit. Ook wordt de serif zeer spaarzaam ingezet.
De minimalistische uitstraling van de website wordt bereikt door de elementen in een grid te zetten. Hierdoor oogt de website rustig en voorspelbaar. Kleurrijke foto's en afbeeldingen van de applicatie worden naast de tekst getoond om het geheel visueel interessanter te maken. Deze afbeeldingen breken af en toe uit het grid, wat de website nog aantrekkelijker maakt.