Spreekuur
Topicus
Goodzo biedt IT-consultants aan voor verschillende branches, van de overheid tot bouw en techniek en van de zorg tot financiële dienstverlening. Het bedrijf werkt samen met meer dan 40 partners en ruim 150 werknemers.
De website van Goodzo valt direct op. Dit komt mede door het moderne kleurgebruik. We zien een aantal zachte kleuren die mooi bij elkaar passen. De huisstijlkleur paars wordt gecombineerd met lichtblauw, geel en grijs. Doordat de kleuren onverzadigd zijn lijken het bijna pastelkleuren.
Ook de gebruikte vormen op de website vallen op. We zien veel rechthoeken met scherpe hoeken gecombineerd met cirkels. Deze ronde vormen contrasteren mooi met de rechte lijnen. Door de cirkel consistent te gebruiken, bijvoorbeeld in foto's, knopjes en invoervelden, dragen de ronde vormen bij aan de herkenbaarheid van de website. Door achter verschillende foto's en vlakken een soort abstracte illustratie te gebruiken, die als schaduw dienstdoet, wordt dit gevoel extra versterkt.
Door de abstracte schaduwen krijgt de website bijna een technische uitstraling. Dit wordt door de typografie nog eens benadrukt. Er worden namelijk twee moderne lettertypes op de website gebruikt. Eén daarvan (TT Firs Neue) wordt vooral voor kopjes gebruikt, terwijl een ander font (Tenorite) voor de broodtekst wordt ingezet. Het eerste lettertype doet heel science fiction-achtig aan, door loodrechte hoeken met bijna perfecte cirkels te gebruiken. Tenorite is een makkelijker leesbaarder lettertype zonder schreven en is dan ook voor kleinere tekst gebruikt. Af en toe is de tekst op de website wel heel klein (tot wel 11 pixels). Dit komt de leesbaarheid niet altijd ten goede.
Over de website heen zijn veel kleurrijke foto's gebruikt. Deze brengen veel extra kleur aan, maar zijn soms van erg lage resolutie, waardoor de kwaliteit van de foto's niet om over naar huis te schrijven is. Erg jammer, want voor de rest zit de website van Goodzo erg goed in elkaar.