
Weblounge
Weblounge
Dyson is een van oorsprong Brits bedrijf, dat voornamelijk draadloze stofzuigers, föhns en ventilatoren verkoopt. Het bedrijf werd in 1991 gestart, door oprichter James Dyson.
De website van Dyson maakt een moderne en minimalistische uitstraling, dat word bereikt door het kleurgebruik, typografie en fotografie.
De kleuren die op de website van Dyson worden gebruikt, zijn voornamelijk zwart en wit. Deze kleuren worden voornamelijk gebruikt als achtergrond- en tekstkleur. Ook zien we hier en daar grijs; deze kleur wordt vooral gebruikt in dunne scheidingslijnen. Ook zien we af en toe de kleur groen terugkomen, eigenlijk alleen in een aantal call-to-action knoppen. Dit kleurenpalet draagt bij aan de minimalistische uitstraling van de website.
Op de website worden veel foto's (en op de homepage zelfs een video) gebruikt om de producten goed te laten zien. Door de producten op een rustige en egale achtergrond te laten zien vallen de kleurrijke foto's goed op.
Ook de typografie draagt bij aan de minimalistische look van de website. Er wordt een variant van het een minimalistische lettertype Futura gebruikt, dat opvalt door zijn geometrische vormen en langgerekte vorm een zakelijke uitstraling heeft. Het minimale kleurgebruik op de website versterkt dit gevoel.
Categorieën
Lettertype