
Herradura maakt tequila en is afkomstig uit Mexico. De stokerij werd in 1870 opgericht en bleef meer dan 125 jaar een familiebedrijf.
De website van Herradura heeft een moderne uitstraling. Dit komt onder andere door de typografie en de kleurencombinatie.
Het kleurenpalet van Herradura bestaat onder andere uit donkerblauw, turquoise, wit en zwart. Het donkerblauw wordt voornamelijk als achtergrondkleur gebruikt, afwisselend met wit, terwijl het turquoise voornamelijk als accentkleur wordt ingezet. Door af en toe een vlak een witte achtergrondkleur te geven krijgt de website een dynamischere look.
De website is ingedeeld in verschillende, rechthoekige, secties. De ronde vormen, die in de knoppen terugkomen, geven de website zo een interessant contrast
Ook de typografie draagt bij aan de uitstraling van de website. In de koppen is een uniek lettertype gekozen dat perfect past bij de Mexicaanse achtergrond van het bedrijf. Dit vette lettertype met schreven geeft extra karakter aan de website, de kapitalen (hoofdletters) dragen hier nog extra aan bij. Voor de lopende tekst is een minder opvallend exemplaar gebruikt (Montserrat). Een prettig leesbaar lettertype.
Over de gehele website gebruikt Herradura kleurrijke foto's van het product wat ze verkopen. Daarop laten ze ook graag de ingrediënten (zoals planten, fruit en kruiden) zien, wat de website het nodige kleur geeft.
Veel witruimte en subtiele (hover) animaties maken het geheel af.