Keen Design is een expert op het gebied van user experience design (UX). Ze helpen bedrijven in vrijwel alle sectoren, waaronder automotive, onderwijs en finance. Het bedrijf is in 2003 opgericht in Nederland, maar heeft ook kantoren in Duitsland en Zwitserland.
De website van Keen Design ziet er erg minimalistisch uit. Dit komt onder andere door het kleurgebruik en het gebruik van rechthoekige vormen.
De kleuren die op de website van Keen Design worden gebruikt zijn grijs, wit, zwart en oranje. Hiernaast worden geel en geel/oranje gebruikt als felle achtergrondkleur. Deze grote vlakken met opvallende kleuren trekken de aandacht en voegen het hoognodige kleur toe aan de website.
Op de website worden een aantal foto's gebruikt, waarop vooral mensen prijken. Dit maakt de website wat persoonlijker. Door de foto's zwart-wit te houden, leiden ze niet af van de rest van de website en dragen ze bij aan het minimalistische karakter van de website.
De foto's, en andere vlakken, zijn allemaal in rechthoeken geplaatst. Ook knoppen en andere interactieve elementen hebben allemaal rechte hoeken. Dit zorgt ervoor dat de website een rechttoe rechtaan karakter krijgt. Subtiele animaties, waarmee de blokken in beeld verschijnen maken het geheel iets minder serieus.
Ook de typografie werkt mee aan de eenvoudige uitstraling van de website. Er wordt slechts één lettertype gebruikt, het schreefloze font Aeonik Pro. Deze wordt in verschillende groottes, maar slechts 2 varianten gebruikt. De tekst wordt vrijwel overal in het donkergrijs gezet, wat het minimalisme versterkt.