Upfield is één van de grootste producenten van plantaardige voeding. Het Nederlandse bedrijf maakt producten voor onder ander Blue Band, Becel en Bertolli.
De website van Upfield valt door door de natuurlijke uitstraling. Dit wordt onder andere bereikt door het kleurgebruik en het gebruik van organische vormen.
De kleuren die op de website van Upfield veel terugkomen zijn beige en groen. De kleur beige, wordt net als wit, gebruikt als achtergrondkleur. De kleur groen wordt in verschillende tinten gebruikt; een donkere variant wordt voornamelijk als tekstkleur ingezet, terwijl een frissere en lichtere tint wordt gebruikt als call-to-action kleur. Zo komt deze terug in het logo en de verschillende knoppen en hyperlinks.
Ook zien we een paar andere kleuren, zoals geel en oranje-rood. Deze kleuren zijn vooral gebruikt in de kleurrijke en abstracte illustraties. Deze zijn vooral gebruikt als achtergrond of decoratie. De organische vormen waaruit deze illustraties bestaan, met grillige randen en waar af en toe happen uit genomen, dragen bij aan de natuurlijke uitstraling van de website.
Al deze elementen maken de website een stuk drukker. Gelukkig heeft de website van Upfield ook tegenhangers die wat meer rust op de website brengen. Zo ziet de typografie er bijna minimalistisch uit. Eén lettertype (Söhne) wordt in verschillende diktes en groottes gebruikt. Deze letter is prettig te lezen en heeft duidelijke geometrische vormen. Af en toe wordt er voor titels of andere kopjes een kader gebruikt in een contrasterende achtergrondkleur. Dit helpt met het nog beter leesbaar maken, vooral bij tekst dat over afbeeldingen is geplaatst.
Veel witruimte, en een duidelijk contrast tussen de verschillende kleuren, zorgen dat de website prettig leesbaar is.